Safe On Road

7 μύθοι και αλήθειες για τη χρήση κράνους πάνω στη μηχανή

7 μύθοι και αλήθειες για τη χρήση κράνους πάνω στη μηχανή

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα που διενήργησε η Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2017, η Ελλάδα φαίνεται να κατέχει την υψηλότερη θέση σε θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 

Τα συγκεκριμένα στοιχεία δεν αποτελούν έκπληξη καθώς τα ατυχήματα αυτά είναι κυρίως αποτέλεσμα παράβασης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, όπως: υπερβολική ταχύτητα, απρόσεκτη οδήγηση, μέθη, μη συμμόρφωση με τη σήμανση και σηματοδότηση και τέλος, μη χρήση του απαραίτητου εξοπλισμού ασφαλείας.

Όταν μιλάμε για εξοπλισμό ασφαλείας, ένα από τα πιο βασικά στοιχεία είναι το κράνος. Από το 1992, μάλιστα, με νόμο επιβάλλεται η χρήση του σε όλους τους επιβαίνοντες σε μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας μας συνεχίζει να απαξιώνει τη χρήση του κράνους ως μέσου προστασίας.

https://www.youtube.com/watch?v=ueUJDX5B9F8&t=130s

Είναι αποτέλεσμα έλλειψης παιδείας οδηγικής συμπεριφοράς;

Προφανώς υπάρχει έλλειψη οδηγικής κουλτούρας και κοινωνικής παιδείας. Δεν έχουμε μάθει να σεβόμαστε και να προστατεύουμε τον διπλανό μας, ούτε και τον ίδιο μας τον εαυτό. Δεν έχουμε εκπαιδευτεί ή έχουμε εκπαιδευτεί ελλιπώς στο τι σημαίνει «οδηγώ σωστά».

            Μέσα σε αυτό το πλαίσιο διαπιστώνεται η περιορισμένη αντίληψη για τη χρησιμότητα του κράνους και η προστασία που αυτό προσφέρει, σε συνδυασμό με την πεποίθηση, σε πολλές περιπτώσεις, ότι η χρήση του εμποδίζει την οδήγηση περιορίζοντας τα αντανακλαστικά του οδηγού.

Μύθοι και αλήθειες περί κράνους

  1. Το κράνος είναι άχρηστο σε υψηλές ταχύτητες. Πρόκειται για έναν παραπλανητικό μύθο, καθώς από μία ταχύτητα και πάνω κανένα μέτρο ασφαλείας δεν μπορεί να αποστρέψει θανατηφόρους τραυματισμούς. Τις περισσότερες φορές, όμως, το κράνος μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών τραυματισμών σε περίπτωση σύγκρουσης.
  2. Το κράνος περιορίζει την αναπνοή, την ορατότητα και την ακοή καθιστώντας δύσκολη την οδήγηση. Αν σας αρέσει να τρώτε μυγάκια, να καίγεται το κεφάλι σας από τον ήλιο (ή να γίνεται μούσκεμα από την βροχή) ενώ τα μάτια σας κοιτάνε μυωπικά μισόκλειστα τον δρόμο, τότε η παραπάνω δήλωση δεν είναι μύθος.

Ωστόσο, το κράνος σκοπό έχει να προστατεύει, από τον επιβλαβή για τα αυτιά, παρατεταμένο δυνατό θόρυβο του αέρα και της μηχανής της μοτοσυκλέτας. Προστατεύει τα μάτια από τον αέρα για να μη μειωθεί η όρασή του οδηγού, λόγω δακρύσματος, ψύξης αλλά και από τα αιωρούμενα αντικείμενα (σκόνη, καυσαέρια, έντομα) που μπορεί να εισχωρήσουν σε αυτά.

Προστατεύει, επίσης, και από τις καιρικές συνθήκες, βοηθώντας στην αυτοσυγκέντρωση και απερίσπαστη προσοχή του οδηγού στον δρόμο. Τέλος, όλα τα κράνη είναι σχεδιασμένα με σύστημα εξαερισμού ώστε να μπορείτε να αναπνέετε άνετα. Αν και πάλι σας φαίνεται δύσκολο επιλέξτε ένα κράνος ανοιχτό στο πρόσωπο.

         3. Το κράνος εμποδίζει την περιφερειακή όραση. Η περιφερειακή όραση ενός ατόμου είναι περίπου 180 μοίρες. Ένα κράνος μοτοσυκλέτας συμβατό με DOT ή SNELL προσφέρει στον οδηγό οπτικό πεδίο 210 μοιρών. Τα συμπεράσματα δικά σας…

        4. Όλα τα κράνη είναι ίδια. Όλα τα κράνη δεν είναι ίδια. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά στυλ και μεγέθη, καθώς και διαφορετικά πρότυπα ασφαλείας. Καλό είναι να επιλέξετε ένα που να έχει ελεγχθεί και εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές και φέρει το σήμα DOT ή SNELL.

        5. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κράνος άλλου. Όχι μόνο είναι ανθυγιεινό αλλά και θέμα μεγέθους και σωστής εφαρμογής. Αν δεν ταιριάζει σωστά σε εσάς κινδυνεύετε να το χάσετε σε περίπτωση πρόσκρουσης αφήνοντας το κεφάλι σας εκτεθειμένο. Για τον ίδιο λόγο δεν θα αγοράσετε και ένα μεγαλύτερο σε μέγεθος κράνος επιλέγοντας την άνεση από την προστασία.

        6. Δεν χρειάζεται να δέσετε το κράνος. Οι ιμάντες του κράνους δεν είναι προαιρετικοί ούτε διακοσμητικοί. Το κράνος μπορεί να σας προστατέψει μόνο αν είναι δεμένο σωστά πάνω στο κεφάλι σας, καθώς είναι ο μόνος τρόπος που θα το κρατήσει στη θέση του σε περίπτωση πρόσκρουσης.

        7. Το κράνος κάνει κακό στα μαλλιά. Καταρχήν, η τριχόπτωση δεν είναι επίκτητο αλλά κληρονομικό φαινόμενο. Από την άλλη, αν σας ενοχλεί να φαίνεστε αχτένιστοι φροντίστε να έχετε πάντα μαζί σας μια χτένα και όλα διορθώνονται, όχι, όμως, και η υγεία σας σε περίπτωση ατυχήματος χωρίς κράνος.

I look my best when I take my helmet off after a long motorcycle ride. I have a glow and a bit of helmet hair.

Eric Bana

Στην Ελλάδα υπάρχει η κουλτούρα του να κυκλοφορούμε πάνω σε δύο ρόδες. Ήρθε, ωστόσο, η στιγμή να την εξελίξουμε και να μάθουμε να οδηγούμε με ασφάλεια και σεβασμό. Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από τον ίδιο μας τον εαυτό, προστατεύοντας το πιο ευαίσθητο σημείο του σώματός μας: το κεφάλι.

Close Popup

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

 

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Save
Accept all Services
Scroll to Top